25
June
2019

Anders Nylander från Schibsted om "Employer branding och Schibsteds hälsoprojekt"

Friskare företag
Author
Magnus Häggbom

Han har varit med och utvecklat ett av världens största mediabolag och med en lång och framgångsrik företagsresa bakom sig tittar nu Anders Nylander, vd för Schibsteds annonsförsäljningsbolag SSI, och tidigare annonsdirektör för Aftonbladet, efter nästa steg i en fortsatt mycket spännande karriär.

Vi träffade Anders Nylander inför hans medverkan på Fysiotest frukostevent ”Health & Performance” som kommer hållas under Swedish Open i Båstad den 18:e juli. Anders kommer då hålla i föreläsningen ”Employer branding och Schibstest hälsoprojekt”.

Vilken är drivkraften bakom din energi och ditt framgångsrika företagande? Hur föder du den drivkraften?

– Min största drivkraft är att uppnå resultat genom att få andra att växa, säger Anders. På så sätt når dem de efterfrågade resultaten.

Vilka har varit dina tre bästa framgångsfaktorer för att hantera en hälsosam livsstil med ett högpresterande arbete?

– Dels är det viktigt att koppla bort jobbet när man kan, menar han. Även att ha träningen schemalagd samt se till att alltid ha roligt i det jag gör har varit viktigt för mig.

Anders Nylander kommer även vara med på Fysiotest frukostevent under Swedish Open i Båstad i sommar som en av föreläsarna, tillsammans med f.d. ATP-världsettan Magnus Norman och marknadsföringsproffset Anna Otterström.

Vad ska du prata om på föreläsningen under eventet ”Health & Performance” i sommar?

– Jag kommer föreläsa om vikten av att erbjuda alla medarbetare ett hälsosamt alternativ, om att pigga medarbetare är glada medarbetare som levererar mer samt att Fysiotest är ett sätt att differentiera sig mot andra arbetsgivare, avslutar Anders.

Ta del av programmet och läs mer om sommarens hälsoboost under frukosteventet ”Health & Performance” den 18/7 på Swedish Open här.